WAT ?
MERCHANDISING
De aantrekkingskracht van de producten in de verkooppunten vergroten, de oren en ogen op de markt, het verzamelen van informatie, de algemene presentatie onderhouden, promoties communiceren en uitzetten... kortom alles om de consumentenervaring te verbeteren, de klanten aan te trekken, de verkoop in winkelomgevingen te stimuleren en de concurrentie duidelijk in kaart te brengen. Merchandising is een enorme meerwaarde voor uw merk, wat vaak nog teveel wordt onderschat, het is meer dan alleen de fysieke presentaties van jullie merk, het is het doorgeven van het hele verhaal van uw bedrijf aan externe partners die jullie assortiment verkopen.
Productplaatsing
Het strategisch positioneren van producten in de winkel om de zichtbaarheid te vergroten en de verkoop te stimuleren.
Prijsstelling
Het adviseren van de juiste prijzen om de concurrentie aan te gaan en tegelijkertijd winstgevend te blijven.
Promoties
Het plaatsen van actie's en kortingen of andere acties om de verkoop te stimuleren.
Presentatie
Het aantrekkelijk weergeven van producten met aandacht voor esthetiek en gebruiksgemak.
Voorraadbeheer
Het zorgvuldig bijhouden van voorraadniveaus om tekorten of overschotten te voorkomen.
Communicatie
Het overbrengen van de interne strategie, communicatie en de doelen naar het winkelpersoneel van uw klanten. Waar we op de winkelvloer tegenwoordig te maken hebben met een 'nieuw' type klant, waar beleving, informatie en emotie van groot belang zijn, deze klant wil niet meer 'gewoon een product kopen'.